دكتر هوشنگ يزداني
نام و نام خانوادگی: هوشنگ یزدانی قره آغاج، متولد 1337/10/14
وضعیت تاهل: متاهل، دارای دو فرزند
شغل: عضو هیات علمی، گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه اراک؛ استادیار، پايه 15
نشانی رایانامه: h-yazdani@araku.ac.ir
آدرس: اراک، میدان دکتر شریعتی، دانشکاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات انگلیسی
صندوق پستی879 ، کد پستی: 38156
1- سوابق تحصیلی
-- تا پایان چهارم ابتدائی: تبریز
-- دیپلم: تهران
-- لیسانس/کارشناسی: دبیری زبان انگلیسی، دانشگاه شیراز ، شیراز خرداد 1366.
-- فوق لیسانس/کارشناسی ارشد: زبانشناسی کاربردی/آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه شیراز، شیراز، 1370.
-- دکتری: زبان شناسی کاربردی: فراگیری و آموزش زبان و ادبيات انگليسي، دانشگاه اسکس، انگلستان، 1379.
---- زمینههای مطالعاتی و تحقیقاتی:
-- زبان شناسی (کاربردی)
-- روان شناسی زبان
-- فراگیری زبان دوم
-- آموزش زبان انگلیسی
-- یادگیری واژگان
-- آزمون سازی
-- استراتژیهای خواندن و درک مفاهیم
---- سوابق اجرایی
-- مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه اراک، از 1380 تا 1384 و از 1390 تا 1395
-- معاون آموزشی و پژوهشی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اراک، از 1395
-- عضو شورای پژوهشی دانشگاه اراک، از 1395
---- سوابق و زمینه های تدریس: (در دانشگاه اراك و ساير دانشگاه ها از سال 1367 1372 و مجددا از 1379 تا كنون)
الف: دوره هاي کارشناسی
-- روشهای تدریس زبان و تدریس مهارتهای زبانی
-- اصول و روش تحقیق یک و دو
-- درک مفاهیم یک دو سه
-- خواندن متون مطبوعاتی
ب: دورۀ کارشناسی ارشد (در دانشگاه اراك)
-- روشهای تدریس زبان
-- تدریس مهارتهای زبانی
-- اصول و روش تحقیق
-- سمینار (تعين موضوع و تدوين پايان نامه)
ج: دورۀ دکتری (در دانشگاه اراك)
---روش تحقیق پیشرفته
--- نقد و بررسی روشهای تدریس
--- روش تحقیق کیفی و مختلط
4- راهنمايي و مشاوره پايان نامه ها
الف: دانشگاه اراك
-- هدايت و راهنمايي بيش از 32 پايان نامة كارشناسي ارشد
-- مشاورة بيش از 33 پايان نامةكارشناسي ارشد
5- تحقیقات و مقالات:
-- پایان نامۀ کارشناسی ارشد با عنوان زیر در دانشگاه شیراز، 1370:
A consensus approach as an alternative for testing EFL learners ability to reconstruct meaning and to interpret texts
-- پایان نامۀ دکتری، دانشگاه اسکس انگلستان، با عنوان زیر، 1379/ 2000
The effects of reader-, text-, and task-related variables on EFL reading comprehension and reading strategy choice
Articles:
|
||
Ahmadian, M., Yazdani,H. (2013). A Study of the effects intertextuality awareness on |
||
reading literary textx: The case of short stories. Journal of Educational and Social Research 3/2 pp.155-66 10.5901/jesr.2013.v3n2p155 |
||
Ahmadian, M., Yazdani, H. , and Dararbi, A. (2011).Assessing English learners’ |
||
knowledge of semantic prosody through a corpus-driven design of semantic prosody test. English Language Teaching 4/4, 288-298. DOI 10.5539/elt.v4n4p288 |
||
Ahmadian, M., Yazdani, H., Ebady, S. (2013). On the effects of peer feedback and |
||
teacher feedback on Iranian English Language learners’ writing ability. International Journal of English Language and Literature Studies, 2/4 pp.220-38 |
||
Hajilou, Y., Yazdani, H., and Shokrpour, N. (2012). The relationship between Iranian |
||
EFL learners’ creativity and their lexical reception and production knowledge. English Language Teaching 5/3, 131-146. DOI 10.5539/elt.v5n3p131 |
||
Moein, B. Khosravi, R., Yazdani, H. (2014). The role of Cross-Linguistic Experience on |
||
English Idiom and Proverb Comprehension: A Case of Iranian Turkish Learners of English as a Foreign and Third language. Theory and Practice in Language Studies 4/5 pp.1017-1025 10.4304/tpls4.5.1017-1025 |
||
Pashangzadeh, A., Ahmadian M., Yazdani H. (2016). From Narrativity to Criticality: An |
||
Investigation of the Influenceof Using Short Narratives in EFL Contexts on Learners’ Critical Thinking Skills through Short Narratives/Stories Reading. Education and Linguistic Research 2/1, pp 98-119. |
||
Sajjadi, S., Ahmadi, M., Yazdani, H., and Maleki, A. (2012). Facilitating textually |
||
assisted listening comprehension. Journal of Applied Sciences. 1-6 DOI 10.3923/jas |
||
Sajjadi, S., Yazdani, H., Sohrabi, M.R. and Maleki, A. (2012). The effect of text and |
||
Picture accompaniments to audio materials on comprehension level and response time of EFL learners. Journal of Applied Sciences. 1-9 DOI 10.3923/jas |
||
Shahiditabar, A, Yazdani,H. (2013). A sociolinguistic study of Turkish: Sahand villages |
||
in zanjan. Review of History and Political Science1/1, pp.26-36 |
||
Yazdani, H., Afshin Mehr, A., Yousefali, H., and Rezazadeh, J. (2016). On the Effects of |
||
Phonetic Transcription and Morphological Awareness on Performing Listening Tasks. International Journal of Humanities and Critical Studies 3/2. Pp 1791-1800. |
||
Yazdani,H.,Amerian, M. & Hadadi, A. (2015). The relationship between reflective |
||
teaching and EFL teachers’ evaluation of students’ achievement. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World. 9/3, pp 46-64. |
||
Yazdani,H., Bahramlou, KH. (2013). Using vocabulary profile to predict academic |
||
achievement. The Iranian EFL Journal 9 /5 pp.265-81. |
||
Yazdani, H., Serajipour, N. (2012). Argument Structure in Iranian EFL Student’s |
||
Persuasive Writing. Paper published at The 32nd Thailand TESOL International Conference Proceedings pages 62-76.: “Teacher Collaboration: Shaping the Classroom of the Future” |
||
یزدانی، هوشنگ، حسینی، سید محمد، و کشاورز، مسعود. (1391). ارزیابی درونی گروه زبان و ادبیات. |
||
انگلیسی. دانشگاه اراک، اراک، ایران |
||
یزدانی، هوشنگ، و علی رجایی. (1396). ارتباط متقابل فرم و محتوا در سبکشناسی جدید و بلاغت سنتی قرآن: |
||
بررسی آسیبشناسانۀ چند جستارِ نمونه. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. پژوهش هاي زبانشناختي در زبانهاي خارجي. دوره ي 6، شماره 1، بهار و تابستان 1395. ص ص 92-55. |
||
9- داوري علمي:
-- داوري چندین مقاله در موضوعات زبان انگليسي ، آموزش و فراگيري زبان براي مجلات علمي-پژوهشي
-- داوري مقالات متعدد براي كنفرانسهاي علمي
-- داوري چندین طرح پژوهشي در موضوعات فوق رسيده از شوراي پژوهشي دانشگاه هاي كشور.
-- داوري متعدد كتابهاي درسي و تحقيقاتي و ترجمه در زبان انگليسي ، آموزش و فراگيري زبان.
-- داوري ده ها پايان نامة كارشناسي ارشد و دکتری (بويژه در دانشگاههاي اراك و تهران)